Lacoste

Lacoste digitaliseert en uniformiseert in slechts 6 maanden tijd de HR-experience van hun werknemers

Retail sector

8.500 werknemers

25 landen

Context

Het merk Lacoste, symbool van casual elegantie sinds 1933, creëert al decennia een uniek en origineel universum binnen de modewereld, met als basis hun authentieke, sportieve roots. Met activiteiten in meer dan 25 landen, vond het bedrijf dat de tijd rijp was om de digitale HR-ervaring van hun medewerkers centraal stellen.   Met deze ambitie in gedachten lanceerde Lacoste in 2018 haar digitale HR-strategie. Sinds 2019 is onze Talentsoft-oplossing een kernonderdeel van die strategie.  

Uitdagingen

  • Een snelle implementatie van de oplossing  
  • Zorgen voor betrokkenheid en een gevoel van eigenaarschap bij de lokale teams in de verschillende landen  

Resultaten

  • Digitalisatie van vier belangrijke HR-processen in zes maanden tijd: opleidingen en e-learning, talent reviews, beoordelingsgesprekken en compensatie.  
  • Buitengewoon gevoel van verantwoordelijkheid in de HR-teams  
  • Succesvolle gebruikersadoptie en zelfstandige lokale teams  

Sinds 2018 heeft de Lacoste Group de ambitie om een uniforme en gedigitaliseerde HR-ervaring te bieden aan al haar medewerkers. De Talentsoft-oplossing stelt ons in staat om deze ambitie te ondersteunen en onze doelstellingen te behalen.

Benoit Paris
Head of Group HRIS at Lacoste