Learning & Development

Lacoste digitaliseert en uniformiseert in slechts 6 maanden tijd de HR-experience van hun werknemers

Lacoste case study

Voor Lacoste is het leven één groot, sportief avontuur!  

Het merk Lacoste, symbool van casual elegantie sinds 1933, creëert al decennia een uniek en origineel universum binnen de modewereld, met als basis hun authentieke, sportieve roots. Met activiteiten in meer dan 25 landen, vond het bedrijf dat de tijd rijp was om de digitale HR-ervaring van hun medewerkers centraal stellen.  

Lacoste brand image Mélanie Thierry and her crew

Met deze ambitie in gedachten lanceerde Lacoste in 2018 haar digitale HR-strategie. Sinds 2019 is onze Talentsoft-oplossing een kernonderdeel van die strategie. In slechts 6 maanden tijd heeft Lacoste vier belangrijke HR-processen gedigitaliseerd: opleidingen en e-learning, talent reviews, beoordelingsgesprekken en compensatie. 

Sinds 2018 heeft de Lacoste Group de ambitie om een uniforme en gedigitaliseerde HR-ervaring te bieden aan al haar medewerkers. De Talentsoft-oplossing stelt ons in staat om deze ambitie te ondersteunen en onze doelstellingen te behalen.

– Benoit Paris – Head of Group HRIS bij Lacoste

 Download de volledige case study om te ontdekken hoe Lacoste in slechts 6 maanden tijd Talentsoft succesvol heeft geïmplementeerd, en daarmee haar gehele HR-ervaring heeft geüniformeerd en gedigitaliseerd.  

Lees alles over onze samenwerking, de acties die zijn ondernomen om een snelle implementatie te garanderen, en de volgende stappen die de Lacoste Group gaat nemen om de functionele reikwijdte van de Talentsoft-oplossing uit te breiden.  

Logo Lacoste