Groupe Chantelle

Groupe Chantelle zet medewerkersbetrokkenheid centraal in de internationale strategie

Retail sector

6000 medewerkers

22 landen

Context

Met meer dan 6.000 medewerkers, 10.000 outlets en 250 exclusieve winkels in 22 landen heeft Groupe Chantelle een internationale uitdaging: een gevoel van betrokkenheid bij het bedrijf creëren. Het toonaangevende lingeriebedrijf tackelt het probleem door Talentsofts Performance en Competenties-module op internationale schaal in te zetten voor het volledige personeelsbestand.

Uitdagingen

  • Een uniform beoordelingsproces invoeren in alle landen
  • Een gevoel van betrokkenheid onder medewerkers creëren
  • Interne, geografische en functionele mobiliteit stimuleren

Resultaten

  • 100% navolging door gebruikers
  • Identificatie van te ontwikkelen competenties
  • Bijdragen van medewerkers uitgelicht in de prestaties van het bedrijf

Door onze HR-processen over te zetten naar Talentsoft kregen we beter inzicht in evaluaties van medewerkers. Hierdoor konden we hun ontwikkeling in alle landen waar we opereren beter organiseren.

Marie-Anne Labidi
HR Development Group Director