Talentmanagement

Een hybride werkmodel implementeren? Dit zijn de 4 prioriteiten voor HR en IT.

hybride werkmodel

Zich aanpassen aan een nieuwe manier van werken: het hybride werkmodel

Steeds meer organisaties geven aan dat een hybride werkmodel bij hen de norm wordt. Deze vorm combineert ‘the best of both worlds’: het slaat een brug tussen de flexibiliteit van werken op afstand en de sociale interactie die de vertrouwde kantoorruimte biedt.

Toch komt er veel bij kijken, zeker voor HR-en IT-professionals. Hoe implementeer je een hybride werkmodel?

Download de checklist om te ontdekken wat de 4 prioriteiten zijn voor HR en IT.

Een ‘remote first’-mentaliteit creëren

In een hybride werkomgeving is het belangrijk dat jullie mensen een ‘remote first’-mentaliteit aannemen. Dit betekent dat ze zich gedragen als een telewerker, ook op de dagen dat ze op kantoor zijn.

✔️Zorg ervoor dat alle vergaderingen op afstand toegankelijk zijn

✔️Hanteer asynchrone (tijdsonafhankelijke) communicatiemethoden

✔️Maak informatie centraal toegankelijk

Download de complete checklist voor praktische tips om een soepele overgang naar een hybride werkmodel te verzekeren.

Download onze checklist