Talentmanagement

De complete gids voor het schrijven van een RFP

Build an effective RFP

Zo schrijf je in 6 stappen een effectieve RFP voor HRM-software 

Het vinden van de juiste HRM-software die perfect aansluit bij de behoeften van jullie organisatie, kan soms voelen als het zoeken naar een speld in een hooiberg.  

Er zijn massa’s verschillende oplossingen op de markt en er duiken steeds weer nieuwe aanbieders op. Dus hoe vind je een systeem dat perfect bij jullie past? Een belangrijk onderdeel van die zoektocht is het schrijven van een RFP.   

Hoe schrijf je een goede RFP? 

Het is zover, jullie hebben besloten te investeren in een upgrade of vervanging van jullie bestaande HRM-systeem.  

Als het goed is hebben jullie min of meer voor ogen tegen welke uitdagingen jullie aanlopen, welke verbeteringen er nodig zijn en aan welke vereisten de software minimaal moet voldoen. Jullie weten ongeveer welke features onmisbaar zijn, en welke nice-to-have.  

De volgende stap is het selecteren van een geschikte HRM-software leverancier. De kans is groot dat je daarvoor een request for proposal (RFP) zult moeten schrijven.  

 Dat brengt ons bij het onderwerp van dit e-book: hoe schrijf je een goede RFP? We hebben 6 aspecten geformuleerd die je daarbij helpen.  

  • Fase 1: Een goede voorbereiding is het halve werk 
  • Fase 2: De scope van het project definiëren 
  • Fase 3: Definieer het RFP-proces 
  •  

Download ons E-book “De complete gids voor het schrijven van een RFP” en ontdek hoe je een effectieve RFP voor HRM-software kunt schrijven in 6 stappen.

Download ons ebook