Lacoste geeft klant en medewerker een betere beleving dankzij zijn "Retail Academy".

In vogelvlucht

Retail
Branche
10000
Werknemers
120
Landen

Context

In 2014 lanceerde Lacoste de Retail Academy, een bedrijfsuniversiteit die gebruik maakt van Talentsoft-technologie. Het doel is een intern trainingsprogramma te ontwikkelen, dat gebaseerd is op vier hoofdthema's: het merk, het product, klantbeleving en management.

Uitdagingen

  • Een unieke en uniforme Lacoste-beleving over de hele wereld.
  • Winkelmedewerkers zonder computer opleiden.
  • Experts in contentproductie opleiden.
  • Medewerkers onderdompelen in de merkwaarden van het bedrijf.
  • De implementatie in elk land versoepelen met behulp van gedetailleerde rapportages over aanschaf en gebruik.

Resultaten

  • Grotere betrokkenheid van medewerkers, volgens de laatste internationale motivatie-enquete.
  • Minder personeelsverloop, met cijfers die onder het gemiddelde in de branche liggen.
  • Betere klantbeleving: een significant hogere Net Promoter Score
  • Hogere klanttevredenheid: betere resultaten bij Mystery Shopper-operaties
  • Lacoste koos voor LMS, LCMS: 80% deelname (90% in Azië, 75% in Europa)

Producten

Meer informatie over de applicaties die deze klant gebruikt.

LCMS

LCMS

Lees verder

The adaptive tools your training designers need to quickly create contents that will bridge your organization's knowledge gap faster than ever. 

Lees verder
LMS

LMS

Lees verder

Engage each member of the community with unique development opportunities to make learning go viral.

Lees verder
Sinds de implementatie van Talentsoft LCMS en LMS is de betrokkenheid van medewerkers gegroeid, de klantbeleving en -tevredenheid verbeterd en is het personeelsverloop gedaald, met cijfers die ruimschoots lager liggen dan het gemiddelde in onze branche.
Isabelle Damour
directeur Retail Academy — Lacoste
isabelle
  • isabelle
bunkerholding-banner
Vorige testimonial
Bunker Holding
airfrance-banner
Volgende testimonial
Air France
Dichtbij