Talentsoft groeit 30% in 2017 en versterkt Europees leiderschap in talentmanagement

02/02/2018
results2017

Talentsoft, de Europese leider in cloudbased talentmanagement- en learning-software, groeide in 2017 30% met een omzet van 52 miljoen euro en voorspelt een omzet van 70 miljoen euro in 2018. Talentsoft kreeg 300 nieuwe klanten en heeft nu bijna 1 miljoen gebruikers in 100 landen en 27 talen. Met 600 medewerkers en een R&D-team van 200 developers in Europa laat Talentsoft opnieuw zien dat het dé HR SaaS-leverancier in Europa is.

Snelle groei en financiële stabiliteit gecombineerd in één businessmodel

Dankzij bestaande contracten en de grote financiële stabiliteit die daaruit voortvloeit, gaat Talentsoft 2018 in met zicht op een omzet van 75 miljoen euro. De gemiddelde initiële contractduur is vier jaar, waarbij klanten volop profiteren van de herhalende en voorspellende aard van SaaS-producten. De groei van Talentsoft is mede te danken aan een loyale klantenkring met 1.800 leden en een retentie van 97% – ruim boven het gemiddelde in de branche. Op basis van de bedrijfsresultaten en geplande innovaties, voorspelt Talentsoft een groei van 30% in de komende jaren, waardoor het bedrijf in 2019 de symbolische omzetgrens van 100 miljoen dollar zal overschrijden en zijn positie in de top van de Europese technologie-bedrijven versterkt.

Wereldwijd 300 nieuwe klanten in 2017

Talentsoft voegde in Europa gerenommeerde namen toe aan het klantenbestand, waaronder: Dorchester Collection in Groot-Brittannië, een wereldwijde luxe hotelketen met iconische hotels zoals 45 Park Lane; El Corte Inglés, de grootste warenhuisketen in Spanje; Shurgard in België, de grootste aanbieder van self-storage in Europa; Bulten in Zweden, een van de grootste leveranciers van bevestigingsmiddelen aan de Europese auto-industrie; de metro en de Universiteit van Kopenhagen in Denemarken; Schmolz + Bickenbach, een van de grootste staalleveranciers en Hennecke, een pionier in hogedruktechnologie in Duitsland; en in Nederland KLM en Rotra, een wereldwijde operator in logistiek. Vooral in Frankrijk nam de groei een vlucht, met meer dan 100 nieuwe klanten, waaronder de grootste nationale dienstverlener (200.000 medewerkers).

De keuze voor Talentsoft betekent voor Rotra een professionaliseringsslag, waardoor we nog beter in staat zijn het beste uit onze mensen te halen en hen via 1 portal te faciliteren met alles wat van belang is voor hun loopbaan binnen ons bedrijf“, zegt Jan-Herman Hanskamp, Corporate HR Manager bij Rotra.

De groei van Talentsoft buiten Europa is ook versneld, waaronder Air Canada, twee belangrijke oliebedrijven in Brazilië, Chemical Specialties PteLtd en Impactiva Pte Ltd in Singapore, en het grootste bouwbedrijf in West-Afrika.

Naast nieuwe klanten hebben vele multinationals de wereldwijde implementatie van Talentsoft afgerond, waaronder Toyota, DB Schenker, Safran, Vinci en Bolloré… Met gebruikers in meer dan 100 landen heeft Talentsoft een belangrijke sprong gemaakt. Het grootste deel van de 9 miljoen gebruikers werkt buiten Frankrijk.

Voortdurende innovatie

Het verwerken en delen van gegevens tussen teams, afdelingen en grenzen is een van de grootste uitdagingen voor multinationals, vooral in Europa. Talentsoft Hub, dat begin 2017 met succes werd gelanceerd, speelt hierop in en maakt HR data-management eenvoudiger. Het is een hybride module voor Core HR dat integratie van bestaande HR en administratiesystemen mogelijk maakt, zodat bedrijven nieuwe, innovatieve HR-software kunnen implementeren, zonder dat eerdere investeringen verloren gaan, omdat ze hun huidige tools kunnen blijven gebruiken. In combinatie met Talentsoft Analytics voorziet Talentsoft Hub in dashboards die HRD’s helpen om hun strategieën succesvoller te maken.

Connectiviteit is een van de belangrijkste aspecten van Talentsofts manier van innoveren en de Talentsoft-oplossing is een van de meest open HR-platforms ter wereld. Ondertussen richt het bedrijf zich steeds meer op de ontwikkeling van universele API’s die integratie met alle HR-innovaties mogelijk maken en klanten in staat stellen om de tools te kiezen die het beste aansluiten bij hun behoeften.

“Talentsoft is de enige Europese leverancier van deze omvang in deze markt. We hebben hierdoor het voordeel dat we oplossingen kunnen aanbieden die perfect op de behoefte van Europese multinationals aansluiten en tegelijkertijd wereldwijde uitbreiding mogelijk kunnen maken. Ons platform voegt de beste Europese HR-methodes en wetgeving samen, waaronder GDPR, terwijl onze Amerikaanse concurrenten gericht blijven op de Amerikaanse markt, waar meer dan 80% van hun activiteiten plaatsvindt,” zegt Jean-Stéphane Arcis, CEO en medeoprichter van Talentsoft. “Organisaties kiezen voor Talentsoft omdat we belang hechten aan medewerkers en hun werkervaring, een snelle meerwaarde en een ongeëvenaarde nabijheid tot Europese bedrijven.”